Zwemmen
Om op ontdekkingsreis of strooptocht
te kunnen gaan moet je niet alleen een drakeboot kunnen besturen, of kunnen
navigeren op zee. Het is ook heel belangrijk dat je kunt zwemmen. Dus
deze dag gaan we beginnen om dat iedereen bij te brengen.
Cijfergeluk
Deze avond zullen de jongste Vikingen
hun geluk beproeven met de cijfers …
De grote Opper Viking heeft zijn
jongste leerlingen opgeroepen om zich te verzamelen op het dek van het
Drakenschip. Want eenmaal per jaar stelt de Opper Viking hen in staat
om ~louter op basis van geluk~ nieuwe wapens en krachten te vergaren.
De jonge Vikingen zullen zich afzonderen
om zich uitsluitend te kunnen concentreren op hun cijferblaadjes. Onder
grote spanning zullen zij luisteren naar de cijfers die de Opper Viking
opnoemt. En onder begeleiding van de oudere Vikingen mogen zij alle cijfers,
die worden opgenoemd en op hun cijferblaadje staan, wegkrassen.
Let wel … het cijfer dient na het
doorkrassen zichtbaar te blijven, zodat de Opper Viking het eventuele
Cijfergeluk kan controleren!
Alleen de Opper Viking bepaald wanneer
het Cijfergeluk is behaald. Zo kan hij stellen dat alleen bij het wegkrassen
van alle cijfers in de bovenste rij van het cijferblaadje, het Cijfergeluk
is behaald. Maar pas echt moeilijk maakt hij het de jonge Vikingen, wanneer
hij pas genoegen neemt met het wegkrassen van het volledige cijferblaadje.
Heb je voldaan aan de opdracht van
de Opper Viking, dan dien je uit volle borst "Cijfergeluk!" te roepen.
Pas dan zal de Opper Viking het spel stilleggen en de moeite nemen om
het cijferblaadje te controleren. Kan de Opper Viking geen valsheden ontdekken,
dan is het Cijfergeluk legaal en mag de jonge Viking een nieuw wapen of
een nieuwe kracht uitkiezen als prijs.
Op onze Reis door de Tijd wordt
dit spel alleen gespeeld door de kleinsten onder ons. De groteren hebben
geesten om te verslaan.
|