Terug naar Home
Tijdmachine
 
Fotoboek woensdag

De tijdmachine, de vriend van elke tijdreiziger. Hij brengt je naar andere tijden, het verleden, maar ook naar de toekomst. Wie kent de machine van professor Barabas niet. In bijna elk avontuur van Suske en Wiske kwam hij voor. Ook Willie Wortel gebruikt vaak een tijdmachine om Donald, de neefjes en anderen naar andere tijden te brengen.

Maar wat moet je doen als hij op hol slaat???

Vandaag staat het volgende op het programma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Levend Stratego

Alexander de Grote die strijd tegen Napoleon. Of is het Willem van Oranje tegen de Romeinen. Strijden Asterix en Obelix tegen het Duitse leger. Alles kan op deze dag dat de tijdmachine in de war is. In ieder geval is er strijd, want er wordt levend stratego gespeeld.

Vossenjacht

Al die verschillende gezichten uit de verschillende tijden. Wie kan ze allemaal vinden en wie weet uit welke tijd ze komen. Daar draait het om tijdens de vossenjacht. Verschillende figuren uit allerlei tijden lopen door het dorpje Gasselte en jullie moeten ze allemaal vinden.


Geluidenspel.

Professor Time is radeloos. En niet alleen radeloos maar ook bang voor alles wat er staat te gebeuren. De paniek is bij hem ingeslagen… en zonder hulp weet hij niet meer waar te beginnen.
Professor Time was aan het knutselen aan zijn tijdmachine. Omdat het zo uitzonderlijk mooie zonnige dag was besloot hij om dit in de tuin te doen. En van het een kwam het ander….
Een duif vloog zo recht in het moederbord van de tijdmachine waardoor de machine op tilt sloeg.
De tijdmachine ging heen en weer, er kwam rook uit, er klonk hoog gepiep en geratel.
Professor Time deed van schrik een stap achteruit. Wat gebeurde er allemaal! Voordat hij kon bekomen van de schrik gebeurde er nog iets vreselijks… er kwamen allemaal figuren uit. Figuren uit het heden, uit de toekomst, uit de prehistorie en zelfs als je goed keek kwamen de Romeinen je tegemoet. De Grieken er achteraan en de gekste kreten die zij uitslaakten. Voordat er iets vreselijks staat te gebeuren met deze wereld moeten alle figuren weer terug in de tijdmachine. Snel voordat anderen mensen hun opmerken. Zij moeten terug naar de tijd waar zij horen.

Professor Time vraagt ons te hulp. Ga af op de geluiden die je hoort en onderzoek uit welk tijdperk zij komen. Verzamel de onderdelen die je terugkrijgt als je bij het goede geluid zit. Doormiddel van de zoektocht kunnen wij er met elkaar in slagen dat alle figuren worden gevonden en dat de tijdmachine wordt gemaakt. Alleen dan kan de rust weer terugkeren… en hoeven de anderen bewoners van dit land niks te weten.

Havenspel

In de avond wordt het havenspel gespeeld en misschien met de oudsten gaan we 's nachts nog even weg voor het douanespel.