Informatie Foto's Leiding Inschrijfformulier Facebook YouTube
Phoenix zomerkamp logo

De prehistorie

Vandaag begint onze reis door de tijd. Hoewel we niet chronologisch door de tijd zullen reizen beginnen we wel het langst geleden, namelijk in de prehistorie. De prehistorie is de periode vanaf dat de eerste mensen leefden die eruitzagen zoals wij, tot aan de uitvinding van het schrift. Prehistorie betekent letterlijk voorgeschiedenis. Het is dus de tijd vóórdat mensen gingen opschrijven hoe zij leefden. De prehistorie duurde ongeveer van 2,5 miljoen jaar geleden tot 100 voor Christus.

op reis

Op reis

Vandaag is het moment gekomen en gaan we op reis naar Drouwen. Doel is om de kwartjesberg te bereiken en daar ons kamp op te slaan. Dat is een voetreis van enkele dagen, dus we hebben geluk dat we niet echt in de prehistorie leven. Anders was ons kamp al voorbij, voordat we aan waren gekomen. Wij zullen de bus nemen. Zorg dat je stipt om 9:15 aanwezig bent. Of je de koffers al op donderdag moet komen brengen, zul je later over worden geïnformeerd.

Kennismaking

Ook in de prehistorie waren er ontmoetingen tussen mensen onderling, neanderthalers onderling en mensen en neanderthalers. Hoe gingen men daar toen mee om, wat waren de gebruiken en hoe leerden ze elkaar echt kennen. Op kamp kent ook nog niet iedereen elkaar. Daarom spelen we het kennismakingsspel. Op deze wijze leer je op een leuke manier jouw medekampgangers kennen. Hoe het spel precies gaat, dat verklappen we nog niet.

Ontmoeting
handel

Jagers en verzamelaars

In de prehistorie was er voornamelijk sprake van jagers en verzamelaars. Men bleef niet op een vaste plek maar reisde naar waar er voedsel te vinden was. Maar er werd ook al onderling gehandeld. Ook hiervoor moest je van plaats naar plaats. Maar hoe wist je nu waar je naar toe moest? Wij hebben gelukkig vanavond dat probleem niet. De kleuren leiden jou naar de juiste plek. Maar pas wel op voor de jagers, want die proberen je te bestelen.